Sabtu, 19 November 2011

Bagaimana Gelar Sidi Diturunkan?


Melalui forum ini saya ingin bertanya kepada semua dunsanak, urang minang ataupun tidak, tetapi yang penting mengetahui/mempunyai ilmu dan kompetensi untuk menjawab pertanyaan saya, yaitu:

1. Apa itu gelar "Sidi"?
... 2. Bagaimana sejarahnya hingga ada gelar itu?
3. Bagaimana gelar "Sidi" itu diberikan/diturunkan?

Sekian saja pertanyaan saja. Semoga mendapat jawaban yang memuaskan dari seluruh dunsanak.

ambo cubo manjawek sasuai jo apo nan Ambo tahu.

1. Sidi barasa dari baho Arab "Sayyidi". Contohnyo minantu nabi Muhammad Rasulullah SAW "Sayyidina Ali"
2. Ambo kurang pasti sejarahnyo, tapi manuruik nan tuo-tuo nan bagala Sidi ado darah Arabnyo.
3. Gelar Sidi, Sutan atau Bagindo diturunkan dari ayah kapado anak laki-laki. Tapi kalau suku/clan diturunkan dari Amak awak. Jadi seseorang bisa basuku Koto ( daqri ibu) dan bagala Sidi ( dari ayah ).

jawapan ke 2 :

1)'''Sidi adalah gelar yang di turunkan secara vartikal kepada anak Laki-laki,yang di turunkan dari sang Ayah.
2}'''sejarahnya dari mana saya pribadi pun kurang tahu.....tapi kalau tidak salah gelar SIDI itu merupakan gelar orang-orang yang memang Ilmu ke-Agamaan Islamnya agak kental,itu dulunya dan mungkin juga ada pengaruh dari ajaran Islam yang dulunya masuk di PARIAMAN.
yang sebagaimana kita ketahui SAYYIDINA ALI,yang tidak lain adalah Menantu Muhammad.SAW,merupakan orang yang ilmu agamanya sangat kental
3}nah Ayah sayapun bergelar SIDI

jawapan ke 3 :

ambo ndak juo bagitu jaleh soal gala di piaman ko doh, tapi piaman memang babeda jok daerah lain di minang kabau, di piaman ado 4 gala 1. galanyo sidi, 2. sutan, 3.bagindo, 4. marah, manuruik carito nan ambo danga, ABS SBK sangat kental, karano, basuku ka ibu, bamazab ka bapak, basako ka mamak, kembali kito ka gala di pariaman nan galanyo sidi, sutan, bagindo, katonyo adao darah arabnyo, tapi marah turunyo dari darek istilah urang piaman, gala sidi,sutan,bagindo, dipanggie ajo, tapi nan bagala marah di panggie angah (uwo,)jadi panggian urang pariaman utk nan tuo padonyo, ajo, dan angah, jadi jan samapi salah ndak sadonyo urang piaman nan bisa di panggie ajo doh,..

gala otomatis jatuah dari bapak, suku otomatis turun dari ibu, kalau datuak diangkek oleh suku, nan parean penting disinan mamak, mako ciek lansuang sikue ayam gadangnyo... ciek kaum sorang datuaknyo, dan diateh datuak tu dipimpin oleh rajo, rajo tu ado nan bagala Basa, ranto suaro, dllnyo, gala datuak, basa dst indak batambah dan indak pulo bakurang, walaupun kaum tadi bakambang biak, hanyo adonyo patah tumbuah hilang baganti.


http://www.cimbuak.net/component/option,com_fireboard/Itemid,76/func,view/catid,25/id,1969/

sihatceriacergas & the endaevour to achieve more...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan